کابین دوش

کابین دوش در یک نگاه

کابین دوش، که به آن دور دوشی نیز گفته می‌شود، یک محوطه محصور شده است که برای دوش گرفتن در حمام استفاده می‌شود. این کابین‌ها معمولاً از جنس شیشه، فلز یا پلاستیک ساخته شده و دارای درب، دیواره و کف هستند. در واقع، هدف از ساخت چنین سازه‌ای، ایجاد فضایی امن برای دوش گرفتن و زیباتر کردن هر چه بیشتر محیط حمام است. انتخاب یک کابین دوش مناسب به علایق، بودجه، اندازه حمام و امکانات آن بستگی دارد. کابین‌های دوش علاوه بر اینکه یک فضای شیک و لوکس ایجاد می‌کند مانع از پاشیده شدن آب به اطراف در هنگام دوش گرفتن می‌شود. اگر حمام و سرویس بهداشتی شما در یک فضا طراحی شده‌اند، این کابین شیشه ای می‌تواند فضایی خصوصی برای دوش گرفتن به شما بدهد. به هیچ عنوان نگران شکستن این کابین‌های شیشه‌ای نباشید، در صورت بروز این اتفاق در مواقع نادر، تکه شیشه‌های شکسته آن کاملا بی‌خطر هستند.

کابین دوش آلتین دکور بنا

خرید کابین دوش

قبل از اقدام به خرید باید از چندین جهت مختلف نیاز خود را بررسی کنید. اینکه کابین را برای چه مکان و مصرفی خریداری می‌کنید مهم است. به عنوان مثال کابینی که برای هتل خریداری می‌شود ممکن است با محصولی که برای منزل یا ویلا می‌خرید بسیار متفاوت باشد. علاوه بر این باید به ابعاد فضا و بودجه خود نیز توجه کنید. کابین‌های بزرگ به درد حمام‌های کوچک نمی‌خورند و اگر فضای وسیعی برای حمام در اختیار دارید از آخرین سایز کابین استفاده کنید تا فضای بیشتری داشته باشید.

تفاوت کابین دوش و پارتیشن حمام

کابین دوش و پارتیشن حمام هر دو برای جدا کردن فضای دوش از سایر قسمت‌های حمام استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌هایی در ساختار، عملکرد و کاربرد آن‌ها وجود دارد. کابین حمام یک محفظه بسته است که از تمام جهات با شیشه یا مواد شفاف دیگر پوشیده شده است. این محفظه معمولاً کف، سقف و دیوارهای جانبی دارد. علاوه بر جدا کردن فضای دوش، کابین باعث می‌شود آب داخل محفظه حبس شود. برای حمام‌هایی با فضای محدود یا کسانی که به دنبال یک فضای دوش خصوصی و ایمن هستند، کابین دوش گزینه مناسبی است.

پارتیشن حمام معمولاً فقط از یک یا چند پنل شیشه‌ای تشکیل شده است که به صورت عمودی یا افقی نصب می‌شوند. این پنل‌ها معمولاً کف و سقف ندارند. پارتیشن حمام عمدتاً برای جدا کردن فضای دوش از سایر قسمت‌های حمام استفاده می‌شود. پارتیشن‌های حمام در انواع مختلفی مانند ثابت، متحرک، شیشه سکوریت و طرح‌دار تولید می‌شوند. برای حمام‌هایی با فضای بزرگتر یا کسانی که به دنبال یک فضای دوش بازتر هستند، پارتیشن حمام گزینه مناسبی است.

معیارهای خرید کابین دوش

برای خرید هر محصولی لازم است تعدادی معیار خاص و مرتبط با آن را در نظر بگیرید و بررسی کنید. با این روش می‌توانید یک انتخاب حساب شده و مناسب داشته باشید. با تعیین معیارهای نزدیک به خواسته و نیاز شما، درصد خطا به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. برای خرید کابین دوش مناسب نیز، نیاز است به یک سری نکات توجه داشته باشید که در ادامه هر کدام از آن‌ها را شرح می‌دهیم.

تخمین اندازه فضا

اندازه‌گیری دقیق فضای حمام مهم است. باید فضایی که برای نصب کابین در نظر گرفته شده، به طور دقیق اندازه گیری شود و سپس کابینی متناسب با آن انتخاب کنید. در هنگام اندازه گیری، به ارتفاع سقف حمام نیز باید توجه شود. برخی از کابین‌‌ها سقف بلندی دارند که برای حمام‌ها با سقف کوتاه مناسب نیستند. اگر حمام کوچکی دارید تمام فضای آن را به کابین اختصاص ندهید، در این موارد سعی کنید از انواع گوشه‌ای این محصول استفاده کنید.

جنس کابین و یراق ها

جنس کابین و یراق آلات آن نکته دوم در خرید این محصول است. به طور معمول کابین دوش‌ها از جنس شیشه، پلاستیک یا فایبرگلاس ساخته می‌شوند. شیشه ظاهری شیک و مدرن دارد، اما گرانتر و شکننده تر است. پلاستیک ارزانتر و بادوام تر است، اما ممکن است به مرور زمان رنگش را از دست بدهد. فایبرگلاس ترکیبی از مزایای شیشه و پلاستیک است که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. یراق آلات نیز باید از جنس باکیفیت و ضد زنگ باشند تا از عملکرد روان و عمر طولانی کابین دوش اطمینان حاصل شود. اینکه چه جنسی را انتخاب می‌کنید تا حدود زیادی به بودجه و سپس سلیقه شما بستگی دارد.

نوع درب کابین

توجه به نوع درب کابین از دیگر نکات خرید این سازه محسوب می‌شود. از بین درب‌های لولایی، کشویی و تاشو، درب‌های لولایی رایج‌ترین نوع هستند. نوع کشویی برای حمام‌های کوچک و نوع تاشو برای حمام‌های بزرگ مناسب هستند. البته نهایتا انتخاب با مشتری است که کدام درب را انتخاب کند.

نوع و ضخامت شیشه کابین

جنس و ضخامت شیشه کابین نکته بسیار مهمی در انتخاب و خرید آن است. این انتخاب می‌تواند از بین شیشه سکوریت، شیشه فلوت و طلق گزینش شود. شیشه سکوریت مقاوم‌ترین نوع شیشه بوده و در برابر ضربه و شکستن بسیار مقاوم است. شیشه فلوت ارزان‌تر از شیشه سکوریت است، اما به اندازه آن مقاوم نیست. طلق سبک‌ترین و ارزان‌ترین نوع شیشه است، اما به اندازه شیشه سکوریت و شیشه فلوت بادوام نیست. ضخامت شیشه نیز مهم است. کابین‌های دوش با ضخامت شیشه‌های مختلف، از جمله 6 میلی‌ متر، 8 میلی‌ متر و 10 میلی‌ متر، موجود هستند. شیشه‌های ضخیم‌تر، سنگین‌تر و گران‌تر هستند، اما  در عوض مقاومت بالاتری دارند.

سایر معیارهای خرید

برخی از کابین‌ دوش‌ها دارای ویژگی‌های اضافه‌تر مانند دوش‌های شیشه‌ای، سیستم‌های بخار، رادیو، روشنایی و جکوزی هستند. اگر به دنبال این ویژگی‌ها برای کابین خود هستید، قبل از خرید، آنها را مشخص کنید.

نکته مهمی که اصولاً همه خریدارها باید به آن توجه داشته باشند، بودجه است. کابین‌ دوش‌ها در طیف وسیعی از قیمت‌ها در بازار عرضه شده‌اند. قبل از خرید، باید ابتدا بودجه تعیین شود و سپس کابینی را متناسب با آن انتخاب کرد. همچنین، باید تحقیق کنید چه برندی، کیفیت مناسب را ارائه می‌دهد و آیا خدمات پس از فروش دارد؟ نهایتا از گارانتی محصول نیز مطمئن شوید و سپس اقدام به خرید کنید.

کابین دوش آلتین دکور

ویژگی‌های یک کابین دوش با کیفیت

انتخاب یک کابین دوش با کیفیت، برای داشتن یک حمام زیبا و کارآمد بسیار مهم است. یک کابین حمام خوب نه تنها ظاهر حمام شما را زیباتر می‌کند، بلکه دوام و کارایی بالایی نیز دارد. از جمله ویژگی‌های یک کابین حمام باکیفیت جنس مرغوب شیشه آن است که ایمنی را تضمین می‌کند· همچنین پروفیل‌های کابین معمولاً از آلومینیوم یا استیل ساخته می‌شوند. پروفیل‌های آلومینیومی سبک‌تر و ارزان‌تر هستند، در حالی که پروفیل‌های استیل مقاومت و دوام بالاتری دارند. دقت کنید که یراق‌آلات کابین‌های دوش مانند لولا، دستگیره و ریل باید از جنس با کیفیت و مقاوم در برابر رطوبت و زنگ زدگی ساخته شده باشند.

یک کابین با کیفیت باید آب‌بندی بسیار خوبی داشته باشد تا از نشت آب به بیرون جلوگیری کند. به علاوه جوشکاری اتصالات کابین‌های دوش باید با دقت و کیفیت بالا انجام شود تا از نشتی آب و زنگ زدگی جلوگیری شود. توجه داشته باشید که سطح شیشه و پروفیل‌های کابین دوش باید صاف و بدون هیچ گونه ایراد یا زائده‌ای باشد.

کابین حمام باید با طراحی حمام شما هماهنگ باشد و به زیبایی آن بیافزاید. در یک کابین خوب باز و بسته کردن درب، باید آسان بوده و هیچ گونه اصطکاکی نداشته باشد. دقت کنید برخی از کابین‌های دوش قابلیت تنظیم ارتفاع دارند که برای افراد با قدهای مختلف مناسب است.

بعضی از کابین‌های دوش امکان نصب تجهیزات جانبی مانند جا صابونی، جا شامپو و سرتاسری را دارند. توجه داشته باشید که سطح شیشه کابین‌های دوش باید دارای پوشش ضد لک و آب‌گریز باشد تا تمیز کردن آن آسان‌تر شود. بعضی از کابین‌های دوش دارای عایق صدا هستند که آرامش بیشتری در حمام ایجاد می‌کنند.

در صورتی که کابین حمام مولفه‌هایی که برشمردیم را داشت، آن سازه باکیفیت است و در طراحی آن دقت و ظرافت کافی اعمال شده است.

خرید کابین دوش از آلتین دکور

آلتین دکور یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه تولید و عرضه کابین دوش در ایران است. این شرکت با سابقه بیش از 25 سال در این صنعت، انواع مختلفی از کابین‌های دوش را در طرح‌ها، رنگ‌ها و ابعاد مختلف ارائه می‌دهد. کابین‌‌های دوش آلتین دکور از بهترین مواد اولیه و با استفاده از تجهیزات مدرن تولید می‌شوند. این کابین‌ها از شیشه سکوریت ضخیم و یراق ‌آلات باکیفیت ساخته شده‌اند که در برابر ضربه و رطوبت بسیار مقاوم هستند. این مجموعه تنوع بالایی از کابین را در طرح‌ها، رنگ‌ها و ابعاد مختلف ارائه می‌دهد. می‌توانید کابینی را انتخاب کنید که به طور کامل با سلیقه و نیازتان مطابقت داشته باشد.

آلتین دکور تمام محصولاتش را با قیمت‌های مناسب به مشتریان عرضه می‌کند. همچنین، این شرکت در دوره‌های مختلف سال تخفیف‌های ویژه‌ای را ارائه می‌دهد تا مشتریان بتوانند با قیمت ارزان‌تر کالاهای موردعلاقه‌شان را خریداری کنند. به علاوه، در صورت بروز هر گونه مشکل برای کابین حمام، می‌توانید خدمات تعمیر و یا تعویض را به صورت رایگان از مجموعه دریافت کنید.

نحوه خرید کابین دوش از این مجموعه، هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برای مشتریان فراهم شده است. جهت خرید حضوری، می‌توانید به نمایندگی مجموعه مراجعه کنید. برای خرید آنلاین، ابتدا باید در وب‌ سایت ثبت ‌نام کنید و سپس کابین مورد نظر را انتخاب و به سبد خریدتان اضافه کنید. در نهایت باید مراحل پرداخت را انجام داده و منتظر بمانید تا محصول برای شما ارسال شود. امکان مشاوره رایگان قبل از خرید نیز برای تمام خریداران فراهم است. کافی است با کارشناسان شرکت تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا شما را راهنمایی کنند.

کابین حمام

کابین حمام فضایی محصور شده در حمام است که هم برای استحمام ایستاده با دوش و هم برای حمام کردن در وان طراحی شده است. این کابین‌ها معمولاً ابعاد بزرگی دارند و از جنس‌های مختلفی مانند شیشه، پلاستیک، فلز و یا ترکیبی از آنها ساخته می‌شوند. کابین های حمام به دو مدل کلی تقسیم بندی می‌شوند.

کابین دور دوشی

این نوع کابین، تنها شامل پنل‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی به همراه درب است که در گوشه‌ای از حمام نصب شده و فضایی بسته برای دوش گرفتن ایجاد می‌کند. دور دوشی‌ها فضای کمی اشغال می‌کنند و برای حمام‌های کوچک مناسب‌ هستند.

اتاق دوش

این نوع کابین، به صورت یک محوطه کامل و مجزا با دیواره‌ها و سقف شیشه‌ای یا طلق ساخته می‌شود که برای حمام‌های بزرگ‌ مناسب هستند و جلوه‌ای لوکس به فضا می‌دهند. این کابین‌ها علاوه بر امکانات موجود در مدل اول، دارای کاربری‌های پیشرفته تر نیز هستند. که به صورت خلاصه در ادامه توضیح داده شده است.

  • دوش‌های سرخود: این دوش‌ها با تنظیمات مختلف پاشش آب، تجربه‌ای دلنشین از حمام را فراهم می‌کنند. برخی از این دوش‌ها قابلیت تنظیم حرارت و فشار آب را نیز دارند.
  • دوش‌های ماساژور: این دوش‌ها با ایجاد جریان‌های آب پرفشار، عضلات شما را ماساژ داده و به کاهش تنش و خستگی کمک می‌کنند.
  • سیستم‌های بخار: برخی از کابین‌های دوش به سیستم‌های بخار مجهز هستند که فضای داخل کابین را پر از بخار می‌کنند. استنشاق بخار به باز شدن مجاری تنفسی، پاکسازی پوست و کاهش درد عضلات کمک می‌کند.
  • نورپردازی: بسیاری از کابین‌های دوش به چراغ‌های LED مجهز هستند که فضای داخل کابین را روشن و دلنشین می‌کنند. برخی از این چراغ‌ها قابلیت تغییر رنگ را نیز دارند. همچنین، سقف‌های نورانی به روشنایی بیشتر فضای داخل کابین کمک می‌کند و فضایی مدرن و شیک به حمام می‌بخشد.
  • بلندگوهای ضد آب: با نصب بلندگوهای ضد آب در داخل کابین حمام، قابلیت گوش کردن به موسیقی یا کتاب صوتی مورد علاقه وجود دارد.
  • فن‌های تهویه: فن‌های تهویه به جذب رطوبت داخل کابین و جلوگیری از ایجاد کپک و قارچ کمک می‌کنند.
  • کنترل پنل‌ لمسی: برخی از مدلها به کنترل پنل‌های لمسی مجهز هستند که با استفاده از آنها می‌توان تنظیمات مربوط به دوش، نور، صدا و دیگر امکانات کابین را کنترل کرد.
  • جایگاه صابون و شامپو: بسیاری از مدل‌های کابین به جایگاه‌های مخصوصی برای نگهداری صابون، شامپو و دیگر لوازم حمام مجهز هستند.
  • نشیمن: در نمونه‌هایی از کابین‌های دوش فضایی به نام نشیمن وجود دارد که قابلیت استراحت حین حمام را فراهم می‌کند.
  • دستگیره: دستگیره‌ها به ایستادن و حرکت امن در داخل کابین حمام کمک می‌کنند.

دو طرح مختلف کابین دوش

کابین دوش آلتین دکور

مزایای استفاده از کابین حمام

استفاده از  کابین حمام  می‌تواند  مزایای  زیادی  داشته  باشد.  اگر  به  دنبال  راهی  برای  بهبود کارایی و  زیبایی حمام  هستید،  استفاده از این محصول بهترین گزینه است. از مزایای این سازه می‌توان به جلوگیری از پاشش آب، ایجاد فضایی مجزا برای استحمام، گرم‌تر شدن سریع فضای حمام، ایجاد فضایی برای ریلکس کردن، افزایش زیبایی حمام و ایجاد فضایی امن برای کودکان و سالمندان اشاره کرد.

در واقع، کابین حمام مانند دیواری عمل می‌کند که از  پاشیدن آب به بیرون از حمام جلوگیری می‌کند. این موضوع به خصوص برای حمام‌های کوچک که فضای کافی بین دوش و دیگر اجزای حمام  وجود ندارد، بسیار مهم است. استفاده از کابین حمام باعث می‌شود تا دیوارها، کف و دیگر  لوازم حمام خشک بمانند و نیاز به نظافت مداوم آنها نباشد.

همچنین، کابین حمام فضای کوچکتری نسبت به کل حمام ایجاد می‌کند و به همین دلیل گرم شدن آن سریع‌تر انجام می‌شود.  این موضوع به خصوص در فصل زمستان که هوا سرد است، بسیار نمود می‌کند. از طرفی، گرمای ایجاد شده در  کابین به صرفه جویی در انرژی کمک می‌کند.

در کابین‌های حمام  که مجهز به امکانات پیشرفته‌ مانند سیستم‌های بخار، ماساژور و سایر کاربری‌های دیگر  هستند، باعث ایجاد فضایی آرامش‌بخش و دلنشین می‌شود. در چنین فضایی می‌توان  از  استحمام لذت بُرد و استرس و تنش روزانه را کاهش داد.

 علاوه بر موارد ذکر شده، کابین حمام فضایی امن برای کودکان و سالمندان ایجاد می‌کند. دیوارهای بلند کابین از افتادن و آسیب دیدن افراد جلوگیری می‌کند و دستگیره‌ها و نشیمن موجود در حفظ تعادل و ایستادن امن به آنها کمک می‌کند.

معایب استفاده از کابین حمام

همانطور که استفاده از این محفظه لوکس و زیبا می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد، معایبی نیز خواهد داشت. به عنوان مثال نصب کابین نسبت به سایر روش‌های نصب دوش، هزینه بیشتری دارد. همچنین برای نصب کابین حمام به فضای کافی نیاز است. لبه‌ها و گوشه‌های کابین دوش ممکن است محل تجمع رسوب و آلودگی شوند و نیاز به تمیز کردن مرتب داشته باشند. نکته قابل توجه این‌که شیشه‌های کابین‌های دوش به ضربه حساس هستند و ممکن است در اثر ضربه شکسته شوند.

نمونه نصب های کابین دوش

از پروژه های آلتین دکور

به زودی با شما تماس خواهیم گرفت

به مشاور نیاز دارید؟

فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم